Бази даних


Наукова періодика України - результати пошуку


Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Повнотекстовий пошук
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (3)Реферативна база даних (3)
Список видань за алфавітом назв:
A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  L  M  N  O  P  R  S  T  U  V  W  
А  Б  В  Г  Ґ  Д  Е  Є  Ж  З  И  І  К  Л  М  Н  О  П  Р  С  Т  У  Ф  Х  Ц  Ч  Ш  Щ  Э  Ю  Я  

Авторський покажчик    Покажчик назв публікацій



Пошуковий запит: (<.>A=Bulgakov M$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 3
Представлено документи з 1 до 3
1.

Bulgakov M. 
Selecting the place for installation of pressure sensores for registration of oscillatory processes of fuel [Електронний ресурс] / M. Bulgakov, E. Zenkin // Автомобильный транспорт. - 2016. - Вып. 39. - С. 156-160. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/at_2016_39_26
Визначено місце для розташування різних типів датчиків тиску для реєстрації процесів коливання палива в паливній рампі. Визначенo вимоги до датчиків. Одержані результати можуть бути використані для діагностування будь-яких систем із впорскуванням палива у впускний колектор.
Попередній перегляд:   Завантажити - 467.342 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
2.

Bulgakov M. 
Diagnostics of gasoline fuel systems with direct injection [Електронний ресурс] / M. Bulgakov // Автомобильный транспорт. - 2017. - Вып. 40. - С. 114-119. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/at_2017_40_19
Викладено методику діагностування бензинових паливних систем з безпосереднім упорскуванням палива за падінням тиску в гідроакумуляторі. Показано різні несправності системи й запропоновано метод їх визначення за сигналом штатного датчика тиску. Методика дозволяє проводити експрес-діагностування вузлів.
Попередній перегляд:   Завантажити - 334.67 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
3.

Volodarets M. 
Features of modernization of a truck with a hybrid power transmission [Електронний ресурс] / M. Volodarets, I. Gritsuk, I. Taran, V. Volkov, M. Bulgakov, M. Izteleuova // Naukovyi visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu. - 2023. - № 1. - С. 80-87. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvngu_2023_1_14
Purpose. Substantiation of peculiarities of modernization of a heavy-duty vehicle with a hybrid power transmission by using the formed set of analytical and technological solutions for power transmission under operating conditions. Methodology. For the developed functional model of a hybrid vehicle operation, the parameters of the functional model and its links are presented, the relationships between the elements are described, and the boundary conditions are formed. A combined series-parallel hybrid drive scheme has been used, as it has a higher efficiency compared to parallel and series ones. When operating in idle mode and low loads, the diesel generator set replenishes the energy reserve in the energy storage device and the vehicle is operated. To recharge the energy storage devices, it is possible to use the traction electric motor as a generator, and during operation it is used in the energy recovery mode during vehicle braking. An optimization mathematical model has been developed to determine the parameters of the power plant and energy storage device, taking into account operating conditions. A procedure has been developed along with, on its basis, a subroutine algorithm for calculating the required energy intensity of the energy storage device and the power of the vehicle's power plant. An assessment of the modernization effectiveness of mining dump trucks by hybrid power transmission was made. Findings. A functional model of a hybrid vehicle operation under appropriate operating conditions has been developed, and the main parameters limitations of the state have been given. The corresponding procedures and algorithm for calculating the parameters of the energy storage device and the power unit were compiled and then were used in the corresponding computer calculation program. In the study on fuel efficiency, three BelAZ-7547 dump trucks were considered. The values of the kinetic energy configuration were determined with an increase in speed (acceleration) and with a decrease in speed (deceleration). An assessment of the upgrading effectiveness was made for mining trucks with hybrid power transmission. The payback period of the corresponding measures was 1,42 years. Originality. To determine the power storage and power unit parameters, a functional model of a hybrid vehicle operation and an optimization mathematical model for determining the parameters of the power plant and energy storage, taking into account operating conditions, have been developed. The substantiation of a complex of analytical and technological solutions for the power transmission of a hybrid mining dump truck under operating conditions has been carried out. Practical value. The results obtained are useful in the implementation of the modernization of heavy mining dump trucks with hybrid power transmission in the operating conditions.
Попередній перегляд:   Завантажити - 367.616 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
 
Відділ наукової організації електронних інформаційних ресурсів
Пам`ятка користувача

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського